Samen met Zapp Your Planet startte de WNF-Rangerclub een campagne om orang-oetans te helpen. Hun bossen in Borneo worden bedreigd door ontbossing, terwijl de bomen onmisbaar zijn voor deze prachtige aap, die bijna z’n hele leven doorbrengt in het bladerdak.
WNF vroeg RapidSugar om de 70.000 WNF-Rangers (kinderen van 6 tot 12 jaar) via e-mail te motiveren de aap te helpen. Maar hoe tonen we het belang van het bos? En hoe overtuigen we de WNF-Rangers om te helpen?
In een responsive e-mailgebruiken we de hoogte van een woudreus om lezers het verhaal in te trekken en te overtuigen dat hulp noodzakelijk is. De boom zelf moedigt de lezers aan om door te scrollen en te ontdekken waarom de boom zo belangrijk is voor de orang-oetan. Onderaan de boom wordt het gevaar duidelijk: red de orang-oetan door de boom te redden.
We testten de Woudreus tegenover een gewone e-mail van de WNF-Rangerclub en behaalden daarmee een 21% hogere conversie.