Conversie verhogend design

Wereld natuur fonds

De klant

Het World Wide Fund for Nature – waarvan de Nederlandse tak Wereld Natuur Fonds heet – is een wereldwijd opererende organisatie voor bescherming van de natuur.

De uitdaging

Scrollen is op alle apparaten steeds normaler. Het is inmiddels een tweede natuur geworden. Een lange e-mail is daarom helemaal geen probleem. Sterker nog: het zou weleens een kracht kunnen zijn.

PROBLEEM

Samen met Zapp Your Planet startte de WNF-Rangerclub een campagne om orang-oetans te helpen. Hun bossen in Borneo worden bedreigd door ontbossing, terwijl de bomen onmisbaar zijn voor deze prachtige aap, die bijna z’n hele leven doorbrengt in het bladerdak.

WNF vroeg RapidSugar om de 70.000 WNF-Rangers (kinderen van 6 tot 12 jaar) via e-mail te motiveren de aap te helpen. Maar hoe tonen we het belang van het bos? En hoe overtuigen we de WNF-Rangers om te helpen?

 

OPLOSSING

In een responsive e-mailgebruiken we de hoogte van een woudreus om lezers het verhaal in te trekken en te overtuigen dat hulp noodzakelijk is. De boom zelf moedigt de lezers aan om door te scrollen en te ontdekken waarom de boom zo belangrijk is voor de orang-oetan. Onderaan de boom wordt het gevaar duidelijk: red de orang-oetan door de boom te redden.

RESULTAAT

We testten de Woudreus tegenover een gewone e-mail van de WNF-Rangerclub en behaalden daarmee een 21% hogere conversie.

DEZE CASE WON EEN BRONZEN CREATIVITY AWARD VOOR E-MAIL DESIGN.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.