Voorheen werden verschillende LinkedIn-campagnes gelanceerd om nieuwe kwalitatieve leads voor PSV Business te genereren. Dit kanaal bleek minder succesvol dan gehoopt. Samen hebben we een nieuwe multi-channel campagne bedacht, met een focus op e-mail en online. De campagne werd aangejaagd via on- en offline advertising op social kanalen, outdoor-reclame uitingen langs de snelweg en in de binnenstad van Eindhoven, de websites van het Eindhovens Dagblad en de sportpagina’s van het AD en NU.nl.
Omdat PSV zag dat ‘koude’ leads via LinkedIn benaderen niet goed werkte, wilden we het eens over een andere boeg gooien. Het idee was om simpelweg aan fans te vragen of zij misschien nog iemand kenden die geschikt zou zijn als partner voor PSV Business. Maar zo’n zakelijk vraagstuk sturen naar een grote groep voetbalfans, gaat dat zoden aan de dijk zetten?
Spoiler: ja.
Net als alle voetbalsupporters zijn ook PSV-fans heel erg betrokken bij hun club. Als ze iets kunnen doen om hun club beter te laten presteren, zullen ze dat niet laten. We vroegen de supporters dan ook om PSV te helpen met het zoeken (of scouten) naar zakelijke partners, want daar zou PSV als club beter van worden, wat weer zou resulteren in betere resultaten op het veld. Deze oproep werd samengevat in de simpele, catchy slogan van deze campagne: ‘Scout mee met PSV’.
Het creatieve concept werd vertaald naar een opvallende campagnevormgeving met een eigen logo én een bijzonder campagnebeeld: de hoofdscout van PSV. Hij moedigde fans aan om hem en PSV te helpen met scouten naar zakelijk talent.
Met behulp van gamification platform Playable en het e-mailplatform Maileon koppelden we verschillende games aan elkaar en creëerden we een ‘tell a friend’ flow. Via deze flow konden PSV-fans een zakelijk talent opgeven en uitnodigen om zich aan te melden. Zowel de PSV-fan als de business lead die ze aandroegen maakten hierbij kans op mooie prijzen.
Om een groot bereik voor deze campagne te genereren, zetten we naast e-mail ook paid media in en zelfs op de grote schermen in het PSV-stadion was tijdens wedstrijden de campagne te zien.
Meer dan 11.000 PSV-fans speelden de tell-a-friend game wat uiteindelijk leidde tot 201 nieuwe business-leads voor PSV (De doelstelling was 200). Inmiddels heeft dit al geleid tot een aantal verkochte business seats en een nieuwe sponsor in 2024! Natuurlijk werd ook de zakelijke speler van het jaar gekozen. De winnaar was erg blij met de gave prijzen.