Rituals staat voor unieke en persoonlijke ervaringen. Maar hoe bereik je dit in een tijd waarin je als merk minder persoonlijk contact hebt met klanten? Om persoonlijk advies te kunnen geven over het uitgebreide nieuwe aanbod van skincare producten hebben we de Skincare consultation tool ontwikkeld. Het doel van de adviestool is het vergroten van de awareness, het generen van nieuwe Rituals fans en het stimuleren van de verkoop van de nieuwe productlijn.
Om de tool laagdrempelig te maken is gekozen voor een serie vragen die snel en eenvoudig beantwoord kunnen worden door naar links of rechts te swipen. Zo krijgt de klant binnen 1 minuut een persoonlijk advies.
Nadat alle vragen zijn beantwoord ziet de klant gelijk het resultaat van de test en een persoonlijk productadvies, met een link naar de online shop. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om het persoonlijke advies en aanvullende tips naar de mailbox van de klant te sturen.
De adviestool is geïntegreerd in de website van Rituals en is beschikbaar in 13 talen. Daarnaast zal de tool in de toekomst ook ingezet worden in de winkels. Bezoekers kunnen de test dan zelf of samen met een adviseur doorlopen. Door het skincare advies vervolgens direct te e-mailen, legt Rituals meteen de basis voor relevant en gepersonaliseerd vervolgcontact met de bezoeker.
Met behulp van de Skincare tool is Rituals nu perfect in staat om klanten persoonlijk advies te blijven geven, voorkeuren en behoeftes te verzamelen en nieuwe fans van het merk te verwelkomen.