Ontdek Aruba

KLM

De klant

KLM is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert en heeft kortgeleden haar 104de verjaardag mogen vieren. Via haar enorme netwerk biedt KLM deze winter directe verbindingen aan naar 157 bestemmingen wereldwijd. RapidSugar is al jarenlang de creatieve e-mailmarketing partner van KLM Nederland.

De uitdaging

Uit een analyse van zoek- en boekgedrag blijkt dat er een doelgroep binnen de klantbase van KLM is waarvoor Aruba een ideale vakantiebestemming zou kunnen zijn. Deze groep mensen wil KLM via een e-mailcampagne inspireren door ze al het moois van dit eiland te laten zien. Hoe doen we dit met slechts één e-mail? RapidSugar heeft KLM Nederland geholpen met deze uitdaging.
One happy island

Wanneer je aan Aruba denkt, denk je aan tropische temperaturen en helderblauw water. Maar Aruba is meer dan alleen zon, zee en strand. Je kunt er bijvoorbeeld prachtig hiken, lekker eten en verrassende cultuur bekijken. Vandaar de slogan van Aruba: ‘One happy island’. De wens van KLM en Aruba was om dit diverse, maar relatief onbekende beeld van Aruba zo goed mogelijk te schetsen en over een aantal bijzonderheden iets te vertellen. Kortom: er was veel om te vertellen.

In één oogopslag

We hebben bij de ontwikkeling van deze e-mail vooraf bekeken hoe we de grote hoeveelheid gewenste content in de e-mail kwijt konden, zonder dat de ontvanger van de mail overweldigd werd door alle informatie. De oplossing: een interactieve e-mail.

Iedereen die op vakantie gaat, bekijkt wel eens een kaart van de bestemming. Hoe ziet het er daar ongeveer uit? Die kaart ontvangen onze potentiële vakantiegangers nu alvast! In de e-mail zie je in één oogopslag het hele eiland, en vooral wat je niet mag missen als je erheen gaat. Zo zie je waar je schildpadden kunt spotten en kun je over zes andere hotspots meer lezen, door over de pinnetjes te hoveren of erop te klikken. Door de pinnetjes met een animatie op en neer te laten bewegen, geven we ze extra aandacht.

En dat is nog niet de enige manier waarop we mensen in contact laten komen met Aruba. We hebben sociale bewijskracht ingezet om ontvangers te overtuigen van de schoonheid van het eiland. Twee ervaren Aruba-gangers vertellen over hun favoriete plekjes die je niet mag missen.

Klanten reageerden enthousiast op de e-mail. Een greep uit de reacties.

"Ik kom er al meer dan 34 jaar 2 of 3 keer per jaar en vind het altijd leuk om er informatie over te ontvangen."

"Daar het mijn geboorte-eiland is, heb ik een enorme liefde voor Aruba. Hoe meer het gepromoot wordt met mooie plaatjes en zeker door KLM, mijn favoriete vliegmaatschappij, des te blijer ik word!!"

"Een goede inspiratie tip voor mij die ik beslist in gedachte zal houden. Lijkt me leuk om Afrika eens te verruilen."

What’s next?

De e-mail maakt onderdeel uit van een e-mail lifecycle. Het hoofddoel van deze e-mail is om de doelgroep te inspireren en de interesse in Aruba op te wekken. In een later stadium komt de nadruk meer te liggen op de activatie van klanten.

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.