De KLM Werelddeal Weken zijn hét moment van het jaar om eindelijk dat ticket naar de bestemming van je dromen te boeken.
De aankondiging van de KLM Werelddeal Weken moet verrassend en spectaculair zijn. En dat niet alleen, de aankondiging heeft ook tot doel om de ontvanger te stimuleren hun profiel en bucketlist up to date te houden. Zo wordt het mogelijk om bij de start van de Werelddeal Weken direct een actueel en persoonlijk aanbod te doen. En natuurlijk is de profielverrijking ook in te zetten om andere e-mails af te stemmen op de ontvanger.
De vraag van KLM aan RapidSugar is om elke aankondiging weer de verwachting van de klant te overtreffen. We bedenken 3 concepten en presenteren deze in een interactieve sessie aan KLM. Tijdens die sessie worden de concepten verder uitgediept, waaruit later een keuze zal worden gemaakt. Het concept wordt verder uitgewerkt op gebied van de design en techniek (bouw). Het resultaat is elke keer verrassend en effectief. We laten je graag twee voorbeelden zien.
In het eerste voorbeeld is gebruik gemaakt van het aansprekende karakter van het KLM merk. De e-mail biedt de inspiratie die nodig is om je bucketlist in te vullen. Je ervaart de nieuwsbrief alsof je over de bestemmingen heen vliegt. Een project waar onze designers erg trots op zijn!
Enkele maanden later, is een ander concept ingezet. In dit geval is het concept bedacht om een chat gesprek met de ontvanger aan te gaan. Op die manier is het mogelijk om op een laagdrempelige manier een actueel profiel te krijgen. Voor de chat is gebruik gemaakt van de 1Questionbot van Robocopy. De bot gaat een gesprek aan met de ontvanger over zijn of haar reiswensen. Vanuit dit gesprek wordt direct het klantprofiel bijgewerkt.
De e-mail met daarop volgend de chat bleek een succes. Het aantal ingevulde bucket list bestemmingen is door deze campagne verdrievoudigd. Daardoor was KLM in staat om bij de start van de Werelddeal Weken direct een persoonlijke en actuele e-mail te sturen. Bekijk de video om te zien hoe de e-mail, chat en de gepersonaliseerde e-mail op elkaar aansluiten.
Bekijk dan de KLM Earn your stripes re-activatie case.