Zaaien en oogsten

HotelSpecials

De klant

Met meer dan 15 jaar ervaring in de hotelbranche biedt HotelSpecials het perfecte verblijf voor haar klanten. Als specialist in de hotelbranche bieden ze unieke Specials met leuke extra's zodat de klant waar voor zijn geld krijgt. En altijd een hotel boekt dat past bij zijn wensen.

De uitdaging

E-mail is één van de belangrijkste kanalen voor HotelSpecials.nl. Daarom zocht HotelSpecials.nl naar een manier om nieuwsbrieflezers, en dan vooral ‘klikkers’, sneller te converteren naar ‘boekers’. Omdat achter elke klik een zekere interesse zit, besloten we de kliks te gaan categoriseren, tracken en het aanbod van HotelSpecials.nl in e-mails daarop te personaliseren.

Personalisatie en Boekingen

Elke maandag zaaien we inspiratie met een nieuwsbrief vol mogelijke bestemmingen en activiteiten. En elke donderdag personaliseren we de ‘Kofferpakker’ op basis van het klikprofiel uit de maandagmails en oogsten we boekingen.

Klikprofilering

Een klik blijft 6 weken geldig in het profiel, zodat we altijd recente voorkeuren gebruiken. Heb je in totaal 2 keer geklikt op een kusthotel in Nederland en 1 keer op een stedentrip in Duitsland? Dan is de bovenste ‘special’ gericht op het kusthotel in ons kikkerlandje, de tweede op een stad bij onze buren en wordt de rest aangevuld door jouw aangegeven voorkeuren of aanbiedingen van HotelSpecials.nl.

 

Performance

Om dit te testen verdeelden we een aselect getrokken groep van 70.000 klikkers aselect in tweeën. De ene groep kreeg 11 weken lang een generieke versie van de Kofferpakker, terwijl de andere groep 11 weken lang werd verwend met een gepersonaliseerde Kofferpakker. We ontdekten een significant en consistent verschil.

Opvallend

Met een omzet die 2,52 keer zo groot is als de controlegroep, kunnen we rustig stellen dat deze campagne een ongekend succes is geworden. HotelSpecials.nl gebruikt deze campagne nu voor hun hele database.

DEZE CASE WON DE DDMA E-MAIL AWARDVOOR BESTE E-MAILCAMPAGNE 2015

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.