Elke maandag zaaien we inspiratie met een nieuwsbrief vol mogelijke bestemmingen en activiteiten. En elke donderdag personaliseren we de ‘Kofferpakker’ op basis van het klikprofiel uit de maandagmails en oogsten we boekingen.
Een klik blijft 6 weken geldig in het profiel, zodat we altijd recente voorkeuren gebruiken. Heb je in totaal 2 keer geklikt op een kusthotel in Nederland en 1 keer op een stedentrip in Duitsland? Dan is de bovenste ‘special’ gericht op het kusthotel in ons kikkerlandje, de tweede op een stad bij onze buren en wordt de rest aangevuld door jouw aangegeven voorkeuren of aanbiedingen van HotelSpecials.nl.
Om dit te testen verdeelden we een aselect getrokken groep van 70.000 klikkers aselect in tweeën. De ene groep kreeg 11 weken lang een generieke versie van de Kofferpakker, terwijl de andere groep 11 weken lang werd verwend met een gepersonaliseerde Kofferpakker. We ontdekten een significant en consistent verschil.
Met een omzet die 2,52 keer zo groot is als de controlegroep, kunnen we rustig stellen dat deze campagne een ongekend succes is geworden. HotelSpecials.nl gebruikt deze campagne nu voor hun hele database.