Het regent punten

Holland Casino

De klant

Holland Casino is de enige legale aanbieder van casinospelen in Nederland. Het eerste casino opende de deuren in Zandvoort in 1976. Inmiddels zijn er 14 vestigingen verspreid door heel Nederland.

De uitdaging

De campagne die in het kader van de Battle of the Agencies is ontwikkeld had als doel om extra bezoek te genereren en was specifiek gericht op Favorites Card-houders, die op speelautomaten spelen.

Extra casinobezoek stimuleren met één e-mail is een flinke uitdaging. Om dit doel te bereiken ontwikkelden we een concept waarin de elementen verrassing, spanning en  spel, die passen bij een avond Holland Casino, centraal stonden. Hoe we dat deden? We toverden de e-mail om tot een ware speelautomaat en lieten het punten regenen!

START DE PUNTENREGEN

Met het loyaliteitsprogramma van Holland Casino ontvangen gasten exclusieve aanbiedingen en privileges. Dit doen ze door favorites punten te sparen die ze vervolgens in het casino kunnen verzilveren. Als onderdeel van deze campagne mochten we gratis favorites punten weggeven bij een bezoek tijdens de actieperiode. Daarnaast maakten gasten bij een bezoek extra kans op de favorites jackpot. Deze incentives gebruikten we om de aandacht te trekken in de inbox van de ontvanger, zonder gelijk teveel informatie weg te geven.

Na het openen van de e-mail begon het letterlijk punten te regenen! Daarnaast werd de aandacht gevestigd op de CTA, waarmee de rest van de e-mail kon worden geopend. We wilden hiermee het 'spin the wheel' effect creëren. Pas na een druk op de knop verscheen de rest van de e-mail met meer informatie over de actie.

De spaarpunten die gasten konden verdienen bij een bezoek aan Holland Casino tijdens de actieperiode werden geanimeerd weergegeven op de speelautomaat in de e-mail.

PERSOONLIJKE BENADERING

De e-mail werd qua visuals en tekst volledig gepersonaliseerd op basis van het bezoekersprofiel van de Favorites Card-houder. Zo werd onder andere het favoriete casino van de gast getoond en was de hoogte van de incentive afhankelijk van de bezoekersfrequentie.

RESULTATEN

De campagne was onderdeel van de Battle of the Agencies, een strijd tussen drie bureau’s om de beste e-mailcampagne, tijdens de DDMA E-mail Summit. Onze e-mail werd door het aanwezige publiek het beste gewaardeerd en scoorde daarnaast de hoogste openrate. 10,9% van de ontvangers van de e-mail bracht een (of meer) extra bezoek(en) aan één van de vestigingen van Holland Casino tijdens de achterperiode.

Ralph de Kruif van Holland Casino over de E-mail: "Het ontwerp van de e-mail was erg gaaf en het concept 'puntenregen' was goed doorgevoerd in de hele e-mail. Verder waren we ook erg enthousiast over de speelse details met de Favorites Card (Loyalty programma van Holland Casino)."
En ook ontvangers reageerden positief: "De uitstraling, technisch goed in elkaar, leuk aanbod. Leuk gedaan dat het een mail is zoals casino met spinknop. Super :-)!"


Benieuwd naar de hele e-mail? Bekijk 'm hier!

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.