Wat is er nou leuker dan het verrassen van je familie en je vrienden? Met deze gedachte organiseert Eye Wish één keer per jaar de Vriendenweken. Dit is hét moment in het jaar dat Eye Wish niet alleen klanten verwent met een mooie korting, maar diezelfde klanten de kans geeft om iemand blij te maken met een mooie korting. Voor Eye Wish is het primaire doel van deze campagne om nieuwe klanten te leren kennen, door haar tevreden klanten in te zetten als merkambassadeurs.
De actie start met een aankoop in een Eye Wish winkel of in de webshop. De klant ontvangt direct daarna een e-mail met een uitnodiging iemand te verrassen met een kortingsvoucher. De klant krijgt de mogelijkheid om een persoonlijk bericht op te stellen en de vriend te vertellen waarom hij of zij deze voucher verdient. Daarnaast kan de klant zelf kiezen uit verschillende kortingen op (zonne-)brillen en lenzen. De voucher met de persoonlijke boodschap kan vervolgens worden verstuurd via e-mail, Whatsapp of door een persoonlijke link te delen.
De ontvanger krijgt een gepersonaliseerd en interactief bericht. Na de onthulling van de verrassing kan de kortingsvoucher per e-mail worden geclaimd. Hierbij vragen we de ontvanger meteen wat het beste bij hem of haar past om zo een persoonlijk advies te kunnen geven. Daarnaast vragen we een opt-in uit voor de nieuwsbrieven en actiemails van Eye Wish. De e-mail die vervolgens wordt verstuurd bevat de kortingsvoucher, die vanaf dat moment direct kan worden verzilverd bij iedere Eye Wish winkel of in de webshop. Als de nieuwe klant een opt-in heeft gegeven, ontvangt hij naast de korting ook een e-mail die gebaseerd is op het ingevulde profiel.
Het digitaliseren van de actie heeft vele voordelen. Omdat de campagne volledig is geautomatiseerd kunnen de vouchers snel en gemakkelijk worden verstuurd en verzilverd. Daarnaast is de volledige campagne beter meetbaar en is de verzamelde data direct beschikbaar in het marketing automation platform van Eye Wish. Voucherbezitters met een opt-in kunnen op deze manier direct worden benaderd via bijvoorbeeld een activatiecampagne.
Door de klant de mogelijkheid te geven om de ontvanger en de juiste korting te kiezen, weten we zeker dat de kortingsvoucher relevant is. Deze vorm van personalisatie is succesvol gebleken. Niet alleen is meer dan de helft van de verzonden vouchers geclaimd, ruim 10 procent van deze ontvangers heeft zich ook direct ingeschreven voor de nieuwsbrief van Eye Wish.