Nieuwe look Eye wish

GrandVision - Eye Wish

De klant

GrandVision is een internationale en beursgenoteerde optiek onderneming gevestigd in meer dan 40 landen. GrandVision voert in Nederland o.a. de merken Pearle en Eye Wish. Eye Wish heeft in 2018 een vernieuwde huisstijl gelanceerd. In deze case laten we de nieuwe look van Eye Wish zien.

De uitdaging

Eye Wish is toe aan een nieuwe uitstraling. Er is behoefte aan een nieuw template dat beter past bij de huidige mobiele en snelle tijd. De opdracht: ontwikkel voor Eye Wish een mastertemplate dat past bij de vernieuwde identiteit van het merk en aangepast is aan een veranderende digitale omgeving.

De oplossing

Een nieuw design van een e-mail template, mobile first, waarbij het gebruik van nieuwe technieken zoals interactieve blokken en live content als standaard gelden.
Op de Eye Wish wensenlijst stond:

  • nieuwe huisstijl doorvoeren
  • glossy magazine uitstraling
  • onderscheid tussen actie, service en informatieve e-mails
  • meer variatie mogelijk in lagen, tekstgrootte, beelden en koppen
  • meer interactie met de ontvanger
  • inspirerend en onderscheidend

Het nieuwe template stelt het team van Eye Wish in staat om zelf, op een eenvoudige manier, inspirerende e-mails te maken.

voorbeeld mastertemplate Eye Wish

MOBILE FIRST

De ontvanger moet op elk device e-mail kunnen ontvangen en lezen. Daarbij zijn concessies op gebied van design en functie niet meer nodig.

Eindeloze variatie mogelijk

Eye Wish kan binnen het ontworpen mastertemplate zelf variëren qua opmaak en lengte. Inspiratiemails, sales berichten en notificaties kunnen allemaal vanuit dit template worden samengesteld. Hierdoor is de uitstraling naar de ontvanger altijd passend bij huisstijl en merk met voldoende mogelijkheden. De uitstraling is persoonlijk en warm, teksten zijn kort en krachtig en stijl is interactief.

voorbeeld oude en nieuwe stijladvies nieuwsbrief Eye Wish


Product slider

De product slider kan zowel groot als klein worden ingezet. Hierdoor nodigt de e-mail veel meer uit tot actie.

Voorbeeld slider in e-mail

Notificaties worden vrolijke berichten

Hoe maak je een notificatie mail leuk? Notificatie e-mails van Eye Wish zijn van zakelijk naar inspirerend en persoonlijk veranderd. Het ophalen van een nieuwe bril of contactlenzen wordt hierdoor een feestelijk moment. Daarbij is de afzender altijd persoonlijk en lokaal.

voorbeeld notificatie e-mail Eye Wish

Resultaat

Het resultaat mag er zijn. Niet alleen is het Eye Wish team razend enthousiast over de mogelijkheden om e-mails samen te stellen en hier variatie in aan te brengen, ook de klant laat zijn mening horen. Een greep uit de reacties: Fijn om deze informatie te krijgen! - Ben er blij mee - Goede service zo via de mail - Heel sympathiek

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.