Het einde van een jaar is altijd een bijzonder moment. bol.com vindt klantwaardering erg belangrijk en zocht een leuke manier om alle klanten rondom de feestdagen in het zonnetje te zetten. Met dat doel voor ogen hebben we samen een verrassingskalender ontwikkeld. Vijf dagen lang kregen klanten een interactieve e-mail waarin ze iedere dag een nieuw vakje met een leuke verrassing mochten openmaken. Achter het luikje zag de klant een voorproefje van de verrassing van die dag. Op de speciaal voor de campagne ontwikkelde landingspagina's werden de verrassingen vervolgens verder uitgelegd.
Iedere dag werden klanten op een andere manier verrast. De ene keer stond er een cadeau van bol.com achter het luikje en de andere keer een challenge waarmee je een leuke prijs kon winnen. We ontwikkelden zelfs een online escape room. Met behulp van verschillende spelletjes en Billie de chatbot konden klanten de code kraken en maakten ze kans op een gave prijs.
De verrassingscampagne voor de klanten van bol.com heeft voor een ongekend succes gezorgd. Met een gemiddelde open ratio van meer dan 75% en een overall 9+ NPS score werd de doelstelling ruimschoots overtroffen. Bekijk hieronder nog een aantal campagne highlights.