Boels heeft een uitgebreid en divers productaanbod voor verhuur en daarmee een net zo divers klantenbestand. Particulieren, zzp-ers, bouwbedrijven en ook bedrijven in andere sectoren huren bij Boels Rental. Een deel van deze klanten stop met huren bij Boels na één jaar klant te zijn geweest. Om hun beweegredenen te achterhalen en ze terug te winnen is een win-back campagne ontwikkeld.
De win-back campagne bestaat uit een serie e-mails en landingspagina’s. In de eerste e-mail proberen we met vier vragen te achterhalen waarom klanten niet meer bij Boels huren. Om het beantwoorden van vragen te stimuleren is hier een kortingsvoucher aan gekoppeld. Hoe meer vragen klanten beantwoorden, hoe hoger de korting oploopt! Na de beantwoording van iedere vraag kan worden gekozen voor het verzilveren van de korting of het verhogen van de korting door nog een vraag te beantwoorden.
Het doel is om klanten alle vier vragen te laten beantwoorden. Doen ze dat, dan ontvangen ze een korting van 25 procent die ze direct kunnen gebruiken als ze weer iets bij Boels huren. De kortingsvoucher wordt per e-mail verstuurd. Om klanten extra te stimuleren om de voucher te gebruiken sturen we een reminder voordat de korting verloopt.
Uiteraard wordt de bestaande klantdata direct verrijkt met de reacties van de klant op de vragen. Deze inzichten worden door Boels gebruikt om de producten en services te verbeteren. Het doel is om hiermee de churn te verlagen.
De campagne heeft als hoofddoelstelling om inactieve klanten terug te winnen. De resultaten vanuit de pilot zijn veelbelovend, want maandelijks keert ruim 3 procent van de benaderde klanten weer terug als actieve huurder. De campagne zal in de komende tijd verder worden uitgerold naar andere landen waar Boels actief is.