bol 10-daagse

bol.com

De klant

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren om online boeken te verkopen. Inmiddels is bol.com uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor verkopers en kopers, met 10.5 miljoen actieve klanten in Nederland en België en meer dan twintigduizend partners die verkopen via bol.com. Met meer dan 22 miljoen artikelen maakt bol.com het leven van van veel consumenten een stuk makkelijker. Bol.com en RapidSugar werken op strategisch, creatief en technisch niveau samen aan het verhogen van de klantwaarde.

De uitdaging

In september organiseerde bol.com de bol 10-daagse. Dat betekende 10 dagen lang hoge korting op veel producten. Om ervoor te zorgen dat niemand deze mooie campagne misliep gaven we klanten een seintje bij de start van de bol 10-daagse. Daarnaast boden we klanten de mogelijkheid om verschillende notificaties aan te zetten, om zo altijd als eerste op de hoogte te zijn van deals, voordeel- en winacties en persoonlijke aanbevelingen. Dit deden we met een speciale interactieve e-mail boordevol gepersonaliseerde content.

5,4,3,2,1… START!

Op de eerste dag van de bol 10-daagse ontvingen klanten van bol.com een e-mail waarin ze zelf een sprintje konden trekken naar de deals. Al rennend kwamen ze gepersonaliseerde deals tegen. Eenmaal aan de finish boden we klanten verschillende mogelijkheden om altijd als eerste op de hoogte te worden gebracht van deals, voordeel- en winacties en persoonlijke aanbevelingen.


10 e-mailvariaties

Om de e-mail zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken ontwikkelden we maar liefst 10 verschillende versies. Hoeveel deals klanten tegenkwamen tijdens hun sprintje en welke deals dit waren, was volledig afhankelijk van het klantprofiel en de recent aangekochte producten.


Campagneresultaten

Om maar te beginnen met de belangrijkste uitslag, want wie was nou de winnaar of winnares van de digitale sprint? Om huiselijke ruzies te voorkomen was zelfs dit detail volledig gepersonaliseerd!

De e-mailcampagne heeft geleid tot veel traffic naar bol.com, verrijkte optins en app downloads. En de klanten? Die konden, getuige de positieve feedbackscore het interactieve seintje erg waarderen!

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.