Op de eerste dag van de bol 10-daagse ontvingen klanten van bol.com een e-mail waarin ze zelf een sprintje konden trekken naar de deals. Al rennend kwamen ze gepersonaliseerde deals tegen. Eenmaal aan de finish boden we klanten verschillende mogelijkheden om altijd als eerste op de hoogte te worden gebracht van deals, voordeel- en winacties en persoonlijke aanbevelingen.
Om de e-mail zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken ontwikkelden we maar liefst 10 verschillende versies. Hoeveel deals klanten tegenkwamen tijdens hun sprintje en welke deals dit waren, was volledig afhankelijk van het klantprofiel en de recent aangekochte producten.
Om maar te beginnen met de belangrijkste uitslag, want wie was nou de winnaar of winnares van de digitale sprint? Om huiselijke ruzies te voorkomen was zelfs dit detail volledig gepersonaliseerd!
De e-mailcampagne heeft geleid tot veel traffic naar bol.com, verrijkte optins en app downloads. En de klanten? Die konden, getuige de positieve feedbackscore het interactieve seintje erg waarderen!