Personalisatie en relevantie zijn in iedere data-driven marketingcampagne belangrijk. Dat zijn altijd de basis ingrediënten. Voor deze loyalty campagne hebben we ook de ingrediënten feel good, storry telling en het belonen toegevoegd. Met elkaar bleken deze ingrediënten een zeer succesvolle combinatie.
Om de relatie tussen Binck en de klant te benadrukken ontwikkelden we een gepersonaliseerde e-mailcampagne die het verhaal vertelde van ‘U en Binck’. Van de start van Binck op een zolderkamer in Amsterdam tot het hoge rendement wat de klant mocht behalen met een belegging: de e-mail werd een collage van mooie hoogtepunten van de klant en Binck samen.
Als kers op de taart ontvingen de klanten een transactietegoed - als dank voor hun vertrouwen in Binck. Deze werd door maar liefst 47% van de ontvangers verzilverd en leverde Binck veel positieve reacties op.
Door de personalisatie, storytelling en een leuke incentive (gratis transactietegoed) wist deze campagne heel goed te scoren. De campagne scoorde een gemiddelde klantwaardering van 9.7. Daarnaast zorgde deze mail voor maar liefst 77% unieke opens!