PostNL helpt de consument om te ontdekken welke bezorgoptie de beste match is. Via een interactieve mail worden aan de ontvanger drie korte vragen gesteld. Als de voorkeur is ontdekt, is het instellen van de bezorgvoorkeuren een fluitje van een cent in de PostNL-app of het online account.
Om de campagne zo relevant en persoonlijk mogelijk te maken, wordt de content afgestemd op het gedrag van de consument. Op basis hiervan zijn een aantal segmenten gecreëerd, waarvoor de content is gepersonaliseerd. De onderwerpregel, snippet, introductietekst en zelfs het stappenplan aan het einde – alles is op maat gemaakt.
Er zijn verschillende pretest uitgevoerd voor de campagne. Zo is er onder andere getest met de onderwerpregel en snippet van de e-mail. Daarnaast zijn er verschillende tekstuele en visuele varianten van het stappenplan, waarin wordt uitgelegd hoe de bezorgvoorkeuren ingesteld kunnen worden, getest.
De mailing is verstuurd naar consumenten met een PostNL-account en commerciele opt-in. Hieronder een overzicht van de doelstellingen en behaalde resultaten.
Vanwege het succes van de campagne is de mailing ingezet voor een always on e-mailjourney, gericht op specifieke klantsegmenten.