A wish for happiness

Rituals Cosmetics

De klant

Of je iets voor jezelf of voor iemand anders zoekt, in de luxe collectie home & body-producten vind je altijd het perfecte cadeau. Met Rituals geef je meer dan een cadeau, je geeft een ervaring. Je helpt de ontvanger geluk te vinden in de kleine dingen. En dát vormt volgens ons de basis voor betekenisvolle momenten. Geïnspireerd door de eeuwenoude kennis en tradities uit verschillende Aziatische culturen creëert Rituals een prachtige collectie luxe en toch betaalbare home & body-producten.

De uitdaging

Samen met Rituals hebben we voor de jaarlijkse internationale kerstactivatie een tell a friend campagne ontwikkeld waarin de nieuwe productlijn “The Ritual of Tsuru” centraal stond. The Ritual of Tsuru komt uit Japan en staat voor het wensen van geluk, vrede en een lang leven middels een prachtige kraanvogel: de Tsuru. Het doel van de activatie is het verspreiden van de Tsuru boodschap. Ook wil Rituals met deze activatiecampagne nieuwe liefhebbers van het merk leren kennen.

De campagne

Wie wil jij bedanken of een beetje extra geluk wensen? Die vraag stelden we ontvangers van de campagne vlak voor kerst. We gaven mensen de mogelijkheid om een gepersonaliseerde wens met familie, collega’s en vrienden te delen. Door de ontvangers van de wens ook de mogelijkheid te geven om een wens te versturen, probeerden we de mooie boodschap van de Tsuru wereldwijd zoveel mogelijk te verspreiden. Ook maakten alle deelnemers kans op een van de mooie Rituals pakketten.


Doelstelling

De primaire doelstelling was gericht op het aantal unieke deelnemers aan de campagne. Verder werd de campagne ook ingezet om nieuwe Rituals fans met een e-mail opt-in te genereren.


Verzenden van een wens

De campagne werd aangejaagd via verschillende kanalen. Klanten werden via e-mail en o.a. social media uitgenodigd om een wens te versturen. Via een landingspagina op de website van Rituals kwam de consument op een campagnepagina waar de gepersonaliseerde wens kon worden gemaakt en verstuurd. Via een mooi vormgegeven pagina was het mogelijk om een wens voor een dierbare te schrijven. Voor het delen van de wens kon gebruik worden gemaakt van Whatsapp, e-mail en een persoonlijke URL.  

Rituals_voorbeeld_aanmaken_wens


Ontvangen van de wens

De ontvanger kreeg een prachtig vormgegeven wens. Met een persoonlijk bericht en in de stijl van de nieuwe Ritual of Tsuru productlijn. Na het lezen van de wens, kreeg de ontvanger zelf de mogelijkheid om A wish for Happiness te creëren.

Ontvangen_Rituals_wens


Meerdere landen

De campagne was actief in meer dan 13 landen en meerdere talen. In onder andere Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Oostenrijk en Portugal konden mensen een wens versturen.  


Winnaars

Alle deelnemers aan de actie maakten kans op een prachtig Rituals cadeau-pakket. Na afloop van de campagne ontvingen de gelukkige winnaars automatisch een e-mail met het goede nieuws. Ook de deelnemers die niet gewonnen hadden, ontvingen een bericht.


Resultaat

De boodschap van Rituals heeft mensen in het hart geraakt; er zijn veel mensen blij gemaakt met mooie wensen van een dierbare. Dat is te zien aan bijzonder mooie resultaten! Het aantal deelnemers was overweldigend. De doelstelling (bereik) van Rituals werd met 44% overtroffen! Daarbij is ook de doelstelling om nieuwe opt-ins te werven met ruim 45% overstegen.

Rituals_bedank_pagina

Contact

Meer weten?

Neem contact met ons op, dan kijken we binnenkort samen - en onder het genot van een kop koffie - hoe we jouw data-driven campagnes kunnen opzetten of verbeteren.
Contact
GO!
X

rapidsugar lab mails

Meld je aan

Bedankt voor je aanmelding!
Oops! Something went wrong while submitting the form.