Wie wil jij bedanken of een beetje extra geluk wensen? Die vraag stelden we ontvangers van de campagne vlak voor kerst. We gaven mensen de mogelijkheid om een gepersonaliseerde wens met familie, collega’s en vrienden te delen. Door de ontvangers van de wens ook de mogelijkheid te geven om een wens te versturen, probeerden we de mooie boodschap van de Tsuru wereldwijd zoveel mogelijk te verspreiden. Ook maakten alle deelnemers kans op een van de mooie Rituals pakketten.
De primaire doelstelling was gericht op het aantal unieke deelnemers aan de campagne. Verder werd de campagne ook ingezet om nieuwe Rituals fans met een e-mail opt-in te genereren.
De campagne werd aangejaagd via verschillende kanalen. Klanten werden via e-mail en o.a. social media uitgenodigd om een wens te versturen. Via een landingspagina op de website van Rituals kwam de consument op een campagnepagina waar de gepersonaliseerde wens kon worden gemaakt en verstuurd. Via een mooi vormgegeven pagina was het mogelijk om een wens voor een dierbare te schrijven. Voor het delen van de wens kon gebruik worden gemaakt van Whatsapp, e-mail en een persoonlijke URL.
De ontvanger kreeg een prachtig vormgegeven wens. Met een persoonlijk bericht en in de stijl van de nieuwe Ritual of Tsuru productlijn. Na het lezen van de wens, kreeg de ontvanger zelf de mogelijkheid om A wish for Happiness te creëren.
De campagne was actief in meer dan 13 landen en meerdere talen. In onder andere Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Oostenrijk en Portugal konden mensen een wens versturen.
Alle deelnemers aan de actie maakten kans op een prachtig Rituals cadeau-pakket. Na afloop van de campagne ontvingen de gelukkige winnaars automatisch een e-mail met het goede nieuws. Ook de deelnemers die niet gewonnen hadden, ontvingen een bericht.
De boodschap van Rituals heeft mensen in het hart geraakt; er zijn veel mensen blij gemaakt met mooie wensen van een dierbare. Dat is te zien aan bijzonder mooie resultaten! Het aantal deelnemers was overweldigend. De doelstelling (bereik) van Rituals werd met 44% overtroffen! Daarbij is ook de doelstelling om nieuwe opt-ins te werven met ruim 45% overstegen.